خدمات بازرگانی و تجاری در چین و ایران

واردات و صادرات، خدمات بازرگانی و تجاری، ترخیص کالا در ایران

خدمات بازرگانی و تجاری در چین و ایران

واردات و صادرات، خدمات بازرگانی و تجاری، ترخیص کالا در ایران

خدمات بازرگانی و تجاری در چین و ایران

گروه بازرگانی بالازاده

با 11 سال سابقه از مجموعه های خدماتی نام آشنا در زمینه ترخیص کالا و واردات و صادرات می باشد.
واردات خط تولید، از 0 تا 100
مشاوره امور بازرگانی و گمرکی در مورد واردات و صادرات
و...

  • ۰
  • ۰

اسناد گمرکی

اسناد گمرکی

  • پنجشنبه 22 شهریور 1397
  • مقالات مرتبط
اسناد گمرکی

اسناد گمرکی :

مانیفیست : عبارت است از فعرست کل بار حمل شده در یک وسیله حمل و یا واحد نقلیه ،مانفیست شامل مشخصات تجاری کالاست

این مشخصات شامل :

سند حمل ،

نام فرستنده ،گیرنده ،

علایم تجاری و شماره ها ،

تعداد و نوع بسته ها ،

شرح و مقدار کالاست .

اظهار نامه اجمالی : سندی است که به موجب ان شرکت حمل و نقل ، فهرست کلی محمولاتی که باید تخلیه و یا بارگیری شود را هنگام ورود و یا خروج وسیله نقلیه از کشور اعلام می نماید.

اعلامیه ورودی کالا :شرکت های حمل و نقل کالا با صدور اعلامیه ورود کالا و ابلاغ به گیرنده کالا وی را از رسیدن کالا به گمرک مقصد مطلع می نمایند. گیرنده کالا با دریافت اعلامیه ورود کالا برای تسویه حساب باید به دفتر شرکت حمل یا نمایندگی آن در ایران مراجع نمایند

ترخیصیه : سندی است که به موجب آن شرکت حمل و نقل (کریر و فورواردر) پس از احراز هویت ،بلامانع بودن انجام تشریفات گمرکی توسط گیرنده کالا را به گمرک اعلام مینماید این سند پس از آنکه شرکت حمل مالکیت اسنادی وارد کننده را احراز نمود صادر شده و به وی یا نماینده قانونی وی تسلیم می گردد ، دریافت این سند به معنای آن است که صاحب کالا با شرکت حمل تسویه حساب نموده و میتواند برای اتجام تشریفات به گمرکی به گمرک مراجعه نماید.

قبض انبار : سندی است که توسط انباردار گمرک صادر میشود .این سند نشان می دهد که کالا به چند تعداد و یا چه وزنی در کدام انبار نگهداری میشود.

اظهار نامه گمرکی : بیانیه ای کتبی است که اظهار کننده ،رویه گمرکی مورد نظر خود را دوباره کالا مشخص می کند و اطلاعات مورد نیاز برای اجرای مقررات گمرکی را ارائه می دهد. اظهار کننده مشخصات و اطلاعات مربوط به کالای خود را باید به طور کامل و شفاف در فرم اظهارنامه درج و به گمرک ارائه کند.

ضرورت تسلیم اظهار نامه : عملیات گمرکی منوط به اظهار کالا با تسلیم اظهار نامه به شکل و تعداد نسخی که گمرک ایران تعیین می نماید ، توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی وی انجام می شود .

اختیارات ویژه رئیس کل گمرک: رئیس کل گمرک می تواند در موارد استثناء و در خصوص کالای مورد نیاز فوری اعم از دولتی و یا غیر دولتی ،با صدور حکم ،بدون تسلیم اظهار نامه مجوز خروج کالا را صادر نماید .

پروانه سبز گمرکی : سندی است که توسط گمرک صادر می شود . صدور اسن سند به معنای آن است که عملیات ارزیابی به اتمام رسیده و صاحب کالا با گمرک تسویه حساب نموده و می تواند مقدمات خروج کالای خود را از گمرک فراهم نماید. پروانه سبز گمرکی نمایانگر آن است که کالا به صورت قانونی وارد شده است.

بیجک انبار: سندی است که توسط انباردار برای صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی، پس از ترخیص کالا و رویت پروانه سبز گمرکی ،صادر می گردد. این سند نشان می دهد که ذینفع با انبار تسویه نموده وکالا را تحویل گرفته است و می تواند برای بارگیری کالای خود اقدام نموده و وسیله حمل را وارد گمرک کند.

اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا :

اصل بارنامه یا تصویر گواهی شده توسط شرکت حمل

- اصل ترخیصیه

- اصل قبض انبار

- فاکتور خرید

- گواهی مبدا

- عدل بندی

- اعلامیه تامین ارز

- گواهی استاندارد

- گواهی بهداشت

- گواهی قرنطینه

بیمه نامه کالا

- کدرهگیری ثبت سفارش

- کد اظهار حمل کالا

نظرات (۱)

  • نگار جهانشاهی
  • عالی
    پاسخ:
    ممنونم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی